"Älä kailota" -kampanja voitti ulkomainoskilpailun

liikenne- ja viestintäministeriö
Julkaisuajankohta 16.4.2008 12.00
Uutinen

Liikenne- ja viestintäministeriön, Viestintäviraston, joukkoliikenteen harjoittajien ja matkapuhelinoperaattoreiden Älä kailota -kampanja on voittanut Outdoor Champions 2007 -ulkomainoskilpailun pääpalkinnon. Myös suuri yleisö valitsi nettiäänestyksessä kännykäetikettikampanjan omaksi suosikikseen.

Kampanjassa viestittiin kännykän käytöstä joukkoliikenteessä. Huomiota haluttiin kiinnittää siihen, että liikennevälineissä puhelinta käytettäisiin muita matkustajia häiritsemättä.

Raitiovaunuissa, metroissa ja junissa julkaistua kampanjaa kehuttiin siitä, että se erottui selkeästi terävällä viestillään, visuaalisella ideallaan ja erityisesti sillä, että suunnittelussa on otettu lähtökohdaksi ulkomainonnan mediaympäristö ja kuluttajan kohtaaminen.

Kampanjaidean takana ovat liikenne- ja viestintäalan viestintävastaavat.
Kampanjaa on rahoitettu ministeriön joukkoliikenteen edistämiseen tarkoitetusta budjetista