Viestintäviraston selvitys: TV-ohjelmia katsotaan yhä enemmän netissä
liikenne- ja viestintäministeriö
Julkaisuajankohta
13.12.2010
16.07
Uutinen
Suomalaiset ovat oman arvionsa mukaan vähentäneet television lähetysaikaista seuraamista
kuluneen vuoden aikana, mutta televisio-ohjelmien ja videoiden seuraaminen internetin
kautta on yleistynyt erityisesti nuorten keskuudessa. Tiedot ilmenevät Viestintäviraston tuoreesta selvityksestä.
Viestintävirastolta on ilmestynyt markkinakatsaus myös postialan kilpailusta. Kilpailu osoitteellisissa kirje- ja lehtilähetyksissä on Suomessa hyvin vähäistä verrattuna muihin Pohjoismaihin.
Kirje- ja aikakauslehtijakelussa Itella Oyj:llä on Manner-Suomessa
käytännössä monopoliasema. Itellan markkinaosuus sanomalehtien jakelussa on myös hyvin
korkea. Itellan vaihtoehtoina ovat lehtien omat jakeluorganisaatiot.
Hallinnonala: Viestintävirasto
Viestintäviraston tiedote: Viestintäviraston posti- ja mediamarkkinakatsaukset: Internetkatselu lisääntyy, kirje- ja lehtijakelun kilpailu vähäistä
Markkinakatsaus 4a/2010 (pdf)
Markkinakatsaus 4b/2010 (pdf)
Viestintäviraston tiedote: Viestintäviraston posti- ja mediamarkkinakatsaukset: Internetkatselu lisääntyy, kirje- ja lehtijakelun kilpailu vähäistä
Markkinakatsaus 4a/2010 (pdf)
Markkinakatsaus 4b/2010 (pdf)